En İyi Klinik

Akne ve Leke Tedavisi

Akne Tedavisi izmir

Akne Nedir?

Akne olarak bilinen rahatsızlık vücuttaki deri altındaki yağ üreten bezlerin tıkanması sonucu ortaya çıkmaktadır. Vücudun aşırı miktarda vücudu nemli tutan yağ üretmesi durumunda, bu fazla yağ tabakaları gözenekler arasında sıkışıp kalabilmektedir. akne tedavisi izmir

Bunun sonucunda ise sivilceler oluşmaktadır. Sivilceler genellikle yüz, alın, göğüs, omuz ve sırt gibi bölgelerde görülmektedir. Sivilceler kırmızı ya da kırmızıya yakın görünüme sahip olmaktadır. Fakat iltihaplanma gibi durumlarda sivilcelerde sararmalar veya beyazlaşmalar meydana gelebilmektedir.

Özellikle ergenlikte değişen hormonlar kişilerin cildinde de değişimlere neden olabiliyor. Bu hormonal etki ile deride üretilen yağ miktarı artıyor. Yağ bezlerinde faaliyetin artması da bu bezlerin dışarı açılan kısımlarında hücrelerin birikmesine ve tıkanmasına neden olarak akne oluşumunun ilk evresini başlatıyor.

Sivilce Neden Oluşur

Sivilcelerin oluşumunun pek çok nedeni bulunmaktadır. Bunların başlıca nedenleri şunlardır; akne tedavisi izmir

• Ergenlik dönemindeki hormonsal değişimler
  • Kullanılan ilaçlar (Doğum kontrol hapları, hormon ilaçları vs.)
  • Cildin aşırı yağ üretmesi
  • Aşırı sigara kullanımı
  • Cildin tahriş olması
  • Stres

Sivilcelerin ortadan kaldırılması için, neden ortaya çıktığı da tespit edilmelidir. Bu nedenle akne tedavisinde uzman doktorlara başvurmak etkili bir tedavinin olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. akne tedavisi izmir

Ergenlik Döneminde Yaygındır

İnsan vücudunda sivilcelerin en yaygın olduğu dönem ergenlik dönemidir. Bu dönemde gençlerin yüzde doksanında sivilceler görülebilmektedir. Sivilcenin ergenler ve gençler arasında yaygın olduğu doğru bir bilgi olmakla birlikte, sadece genç insanların sorunu değildir. İlerleyen yaşlarda da sivilceler çıkabilmektedir. 30’lu ve 40’lı yaşlarda sivilcelerden rahatsız olan pek çok kişi bulunmaktadır. Vücudunda aşırı sivilce ve akne bulunan kişiler mutlaka profesyonel bir destek almalıdır.

Akne Tedavisi Ne Kadar Sürer

Sivilceler insanların kaderi değildir. Mutlaka tedavi edilebilirler. Fakat her sivilce aynı şekilde tedavi edilmez. Sivilcenin türüne ve nedenine göre ayrı bir tedavi planı yapılır.

Tedavi şeklinde ve tedavinin süresinde hastaların sağlık durumları göz önüne alınmaktadır. Sivilce tedavisi uzun soluklu bir yolculuktur. Bundan dolayı 1-2 hafta gibi bir sürede mucizevi bir iyileşme gözlemlenmesi mümkün değildir. Kullanılan yöntemlerle birlikte orta vadede sivilceler ortadan kalkmış olacaktır.

Şiddetli olmayan sivilcelerde ilaçla tedavi yapmak mümkündür. Şiddetlenmiş sivilcelerde ise lazerle tedavi yapılmaktadır. Lazerli tedavilerin başarıya ulaşması için mutlaka düzenli olarak uygulanması gerekmektedir. Düzensiz uygulanan lazer tedavilerinde sonuç elde etmek mümkün değildir.

Novar Poliklinik İzmir’de en etkili akne tedavi yöntemlerini sunarak İzmirlilere hizmet vermektedir. Şubelerinden herhangi birine giderek akne tedavisi ile ilgili bilgi ve yardım almak mümkündür.

Örn: (533) 333 33 33 Telefon Numaranız

Poliklinik Adresi